„Gość Niedzielny” najlepiej sprzedającym się polskim tygodnikiem opinii

19 lutego 2010 | autor: Klasztor Lublin

„Gość Niedzielny” najlepiej sprzedającym się polskim tygodnikiem opinii„Gość Niedzielny” jest najlepiej sprzedającym się polskim tygodnikiem opinii. Sprzedaż pisma, według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, za grudzień 2009 osiągnęła 153 920 egz.

Katolickie pismo wydawane w Katowicach wyprzedziło tym samym dotychczasowego lidera – „Politykę”. To najlepszy wynik sprzedażowy, jaki w ostatnim czasie osiągnął „Gość Niedzielny”.

Sprzedaż „Polityki” w grudniu ub. roku wyniosła 151 370 egz. Na trzecim miejscu uplasował się „Newsweek”, który w tym samym czasie sprzedawał 105 567 egz. Czwarty jest „Wprost” – 88 882 sprzedanych egz.

Na tle ogólnej tendencji spadkowej dosyć stabilną sprzedaż przedstawiają pozostałe pisma katolickie: „Przewodnik Katolicki” – 28 433 (rok wcześniej 29 306) i „Tygodnik Powszechny” – 19 395 (rok wcześniej 22 199). Tygodnik „Niedziela” nie należy do ZKDP.

„Gość” jest jedynym wśród tygodników, który zakończył 2009 rok wzrostem sprzedaży. Wyniósł on ponad 4 proc.

Tygodnik istnieje od roku 1923. Obecnie dociera do blisko 7 tysięcy (z 11 tysięcy) polskich parafii. Wydawnictwo zatrudnia ponad 120 osób. Jako jedyny tygodnik opinii w Polsce główną redakcję ma poza Warszawą. Posiada 19 oddziałów diecezjalnych w całej Polsce. Ostatni, jak dotychczas, utworzono w lutym br. w archidiecezji warmińskiej.


Najczęściej czytane:

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

%d bloggers like this: