Skocz do głównej treści strony
Prowincja

Dzień Skupienia w Sobieszewie

Utworzono: 05-12-2011

26 listopada 2011 roku w Ośrodku „Wyspa Św. Franciszka” na Wyspie Sobieszewskiej odbył się Dzień Skupienia DA San Damiano pod hasłem: „Zamyślenia przedadwentowe przy kominku”. O 12.00 zebraliśmy się na Dworcu Głównym w Gdańsku. Podzieliliśmy się na dwie grupy – część wyruszyła w drogę samochodami, a część autobusem. Leśna okolica  i bliskość morza wszystkim od razu bardzo się spodobała. Domek myśliwski pod troskliwą opieką zaprzyjaźnionego pana Zdzisia, również okazał się niezwykle przytulny. Miłym zaskoczeniem był kominek, który był już rozpalony na nasze powitanie. Usiedliśmy wokół niego i przy gitarowym akompaniamencie Agaty i skrzypaczki Klaudii, zaśpiewaliśmy na początek kilka pieśni. Następnie wspólnie przygotowaliśmy i zjedliśmy „drugo-śniadaniowy przedobiad” (zakupiony przez Monikę, Magdę i Rafała – dziękujęmy!) oraz przepyszne  wypieki innych uczestników spotkania. Po posiłku udaliśmy się na plażę by tam odmówić Nieszpory. Wracając postanowiliśmy pobawić się w poszukiwaczy bursztynów. „Złota Bałtyku” znaleźliśmy niemało! Gdy wróciliśmy po spacerze do tzw. Forsterówki, dołączyło do nas dwóch zaproszonych wcześniej gości: panowie Andrzej i Mirek. Zasiedliśmy wszyscy przy kominku i wysłuchaliśmy świadectw obu przybyłych. Historie ich życia głęboko nas poruszyły. Po wysłuchaniu świadectw odbyła się Eucharystia odprawiona przez naszego duszpasterza ojca Tomasza, a po niej wspólna kolacja. Upiekliśmy m.in. kiełbaski na kominku. Tu należy wspomnieć o zaangażowaniu kilku osób w przygotowanie kijków, a przede wszystkim Rafała, który uszkodził sobie oko podczas ich ścinania w lesie (Rafał! następne OKOliczności naszego Spotkania będą lepsze!). Dzięki uprzejmości pana Zdzisia mogliśmy przygotować sobie gorącą herbatę. Po skończonym posiłku zaśpiewaliśmy ostatnią pieśń na zakończenie spotkania i wszyscy razem posprzątaliśmy domek. Około 21.40 udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Podsumowując, Dzień Skupienia w Sobieszewie dzięki wspólnej modlitwie, wyciszeniu i zaangażowaniu wszystkich można uznać za bardzo dobry początek tegorocznego Adwentu – radosnego oczekiwania na Narodziny Zbawiciela.