Skocz do głównej treści strony
Prowincja

Wakacyjny weekend skupienia na Wyspie

Utworzono: 22-08-2013

Grafika: Wakacyjny weekend skupienia na Wyspie

W niedzielę tj. 18 sierpnia br. po godz. 15.00  zakończył się kolejny wakacyjny weekend skupienia dla młodzieży męskiej szukającej własnej drogi życia. Z racji wspaniałej pogody w tym czasie odbył się on w Gdańsku na wyspie Sobieszewskiej. Przyjechało 10 chłopaków z różnych miejscowości: Koszalin, Szczecin, Elbląg, Lubieszewo, Grudziądz i Gdańsk.

W piątek 16 sierpnia br. po spotkaniu w Gdańsku w Domu Pojednania i Spotkań im. Św. Maksymiliana o godz. 17.00 pojechaliśmy na wyspę Sobieszewską, gdzie po rozłożeniu namiotów, spotkaniu organizacyjnym i wspólnej kolacji pomodliliśmy się Nieszporami. Po chwili przerwy mieliśmy Mszę Świętą, a po niej kilka minut adoracji Najświętszego Sakramentu – był to czas na osobiste przemyślenie Słowa Bożego usłyszanego podczas Eucharystii. Po błogosławieństwie udaliśmy się na spacer nad morze, a potem na spoczynek.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy pobudką o godz. 7.00, a pół godziny potem zebraliśmy się na modlitwie Jutrznią. Następnie po śniadaniu i chwili na poranną kawę wysłuchaliśmy katechezy, której sednem było stwierdzenie, że podstawowym powołaniem człowieka jest przyjęcie i rozwijanie daru człowieczeństwa, ponieważ łaska boża bazuje na naturze człowieka, dlatego ważne jest rozwijanie w sobie człowieczeństwa. Po chwili przerwy by czas indywidualnej medytacji Słowa Bożego, a następnie moment dzielenia się wobec innych własnym doświadczeniem Słowa Bożego. Po tak obfitym poranku w treści duchowe udaliśmy się na obiad, a po nim na chwilę odpoczynku nad morze. Kolejnym punktem programu była kontynuacja porannej katechezy, a następnie medytacja jednej z konferencji ascetycznych Św. Maksymiliana Kolbe. Wszystko zakończyliśmy wspólną modlitwą Nieszporów, a po niej był czas przygotowania kolacji – czyli wieczornego ogniska i kiełbasek. Bezpośrednio po ognisku mieliśmy Mszę Świętą, a po niej rozpoczęliśmy nocną indywidualną adorację Najświętszego Sakramentu, czyli tzw. czas „Sam na sam z Panem”.

W niedzielę po pobudce o godz. 7.30 mieliśmy modlitwy poranne oraz Jutrznię. Następnie był czas posiłku fizycznego – czyli śniadania, a po nim czas zwijania namiotów i pakowania się, a następnie podróży do centrum Gdańska, by zdążyć na Mszę Świętą do naszego kościoła Świętej Trójcy na godz. 12.00. Potem po obfitym obiedzie w domu Św. Maksymiliana był czas podsumowania tego czasu i dzielenia się swoimi wrażeniami z tego weekendu. Ostatnim punktem programu o godz. 15.00 była wspólna modlitwa w kaplicy Koronką do Bożego miłosierdzia, która zakończyła się błogosławieństwem Bożym.

I tak zakończył się kolejny weekend skupienia, który był obfity w doświadczenia i przeżycia duchowe, pomagające w rozeznaniu własnego powołania życiowego :)