Skocz do głównej treści strony
Prowincja

Wyjazd na Taizé w Strasburgu

Utworzono: 11-01-2014

W ramach duszpasterstwa powołaniowego w dniach 27.12.2013 – 2.01.2014 r. już kolejny raz zorganizowany został prowincjalny wyjazd na europejskie spotkanie młodych przygotowywane już po raz 36 przez wspólnotę ekumeniczną Taize. Tym razem odbyło się ono w Strasburgu, miejscowości która jest symbolem europejskiego pojednania. Całość osób uczestniczących w wyjeździe liczyła 49 osób.

Dnia 27 grudnia 2013 r. o godz. 13.00 ruszyliśmy z Gdańska. Na tą godzinę dojechała do Gdańska grupa z naszej franciszkańskiej parafii z Kwidzyna pod przewodnictwem o. Marka Dopieralskiego. W drodze do Strasburga zatrzymaliśmy się po kolejne osoby w Gdyni, Rumi, Lęborku i Koszalinie. W ramach postoju w Koszalinie, już wszyscy razem, mieliśmy Mszę Święta w naszym franciszkańskim kościele, a następnie poczęstowano nas kanapkami i herbatą. I tak z Koszalina ruszyliśmy już bezpośrednio do Strasburga.

W samym Strasburgu w miejscu przyjęcia polaków byliśmy około godziny 8. Tam zostaliśmy podzieleni na mniejsze grupy, w których udaliśmy do wyznaczonych nam parafii. W samych parafiach przydzielono nam noclegi u rodzin. Nasza mniejsza grupa trafiła do parafii po stronie francuskiej do miejscowości Pfaffenhoffen. Natomiast na nocleg udaliśmy się do rodziny, która mieszkała w miejscowości Schalkendorf.

Każdego dnia rano śniadanie jedliśmy u goszczącej nas rodziny. Następnie jechaliśmy do naszej parafii w Pfaffenhoffen, gdzie była najpierw wspólna modlitwa, a następnie rozmowy w małych grupach. Nieraz w ramach tych rozmów udawaliśmy się do różnych ciekawych miejsc będących w tej miejscowości np. muzeum. Potem podstawionym autobusem udawaliśmy się do Strasburga na obiad i modlitwę południową. Popołudniu była możliwość zwiedzania Strasburga lub udania się jakieś spotkanie tematyczne. Następnie był czas kolacji, a po niej modlitwy wieczornej połączonej z rozważaniem jego z braci z Taize. Po zakończonej modlitwie udawaliśmy się do goszczących nas rodzin na nocleg.

31 grudnia 2013 r. o godz. 15.15 w jednej z hal odbyło się spotkanie Polaków, których w tym roku było około 4,5 tyś. Kulminacyjnym punktem tego spotkania była wspólna Eucharystia z Uroczystości Świętej Bożej Rodzicielki Maryi.

Natomiast w noc sylwestrową w naszych parafiach o godz. 23.00 najpierw modliliśmy się o pokój na całym świecie, a po godz. 24 rozpoczęliśmy tzw. „Święto Narodów”, podczas którego każda narodowość przedstawiała jakiś taniec lub śpiew związany z ich narodem, oczywiście nie zabrakło przygotowanego przez nas Polaków poloneza.

Spotkanie Taize w Strasburgu zakończyliśmy 1 stycznia 2014 r. pysznym obiadem, przygotowanym przez goszczące nas rodziny.

W drodze powrotnej ze Strasburga wjechaliśmy na chwilę do Würdzburga, a następnie udaliśmy się do naszych braci w Walldürn, którzy sprawują pieczę nad Sanktuarium Krwi Chrystusa. Bracia przywitali nas pyszną kolacją, po której udaliśmy się na spoczynek. Rano ojciec Józef – gwardian i kustosz tego miejsca opowiedział na historię tego Sanktuarium, a następnie mieliśmy wspólną Mszę Świętą kończącą nasz wspólny wyjazd. Po śniadaniu i podziękowaniu Braciom za gościnę udaliśmy się w drogę do naszych domów rodzinnych w Polsce.

W drodze powrotnej w autokarze rozmawialiśmy, śpiewaliśmy, modliliśmy się, oglądaliśmy filmy, jak również dzieliliśmy się naszymi przeżyciami i doświadczeniami ze spotkania Taize w Strasburgu. I tak napełnieni łaską Bożą i nowymi doświadczeniami wróciliśmy do naszych domów :)